home | sitemap

Kassa

NB: Nog niet alle help-teksten zijn beschikbaar. Wij werken hard aan het vullen van de help-teksten. Neem grust contact met ons op als u vragen heeft over een onderwerp dat nog niet is behandeld.

Online betalen

Naast de (offline) betaalmethoden Contact, Pin en Op rekening kunt u ook kiezen voor Online. Bij deze betaalmethode krijgt de klant per e-mail of SMS een betaallink gestuurd en kan daarmee online betalen (bijv. iDEAL, Mister Cash, en op termijn ook credit cards en andere online betaalmethoden). 

Handig voor het online laten betalen van telefonische orders als u niet over een (mobiele) pin-terminal beschikt of bezorgers niet met contant geld op pad wilt sturen.

Hoe werkt het?

U slaat zoals gewoonlijk een order aan op de kassa en kiest voor de betaalmethode Online. Indien nog niet ingevuld moet u in de klant-popup een (mobiel) telefoonummer invoeren of een e-mailadres en het keuzerondje voor het gewenste veld aanvinken. (De kassa toont automatisch een melding en de popup mocht u dat vergeten.)

Vervolgens klikt u op Bestellen en de order wordt net als bij andere betaalmethoden afgedrukt zodat u alvast een 'bevestiging' van de order hebt. De klant krijgt op hetzelfde moment de e-mail of SMS en kan online betalen.

Als het een vooruit bestelde order betreft (bezorgen of afhalen met een ingestelde tijd of z.s.m.), dan verschijnt de order vanzelf in het orderscherm zodra de order betaald is. U kunt hem dan verwerken zoals gewoonlijk.

Als het een gewone kassa-order is, zonder tijd of verdere klantgegevens, dan dient u zelf even te controleren of de order betaald is.

Van alle nog online te betalen orders kunt u te allen tijde de betaalstatus inzien. Ga naar Archief en klik vervolgens op 'Meer (zoek)opties tonen' en zet 'In afwachting van betaling (kassa)' op Ja. Het overzicht toont nu alle nog te betalen orders (met een oranje-gearceerde achtergrond). Klik op een order om deze te bekijken. Geeft een klant (achteraf) aan dat hij niet online kan te betalen of toch anders wenst te betalen, dan kunt u de betaalmethode wijzigen. U kunt de order ook verwijderen om te annuleren.

Klantscherm

Als uw kassa beschikt over een tweede (klant)scherm, dan kunt u deze activeren bij Instellingen > OrderBuddy > OrderBuddy. Klanten krijgen dan op een eigen scherm hun bestelling te zien.

Tip: denk aan Windows-instelling Beeldscherminstellingen > Meerdere beeldschermen instellen op 'Bureaublad uitbreiden naar dit scherm'.